بساط دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی همیشه با مجموعه‌ای از خوردنی‌های خوشمزه همراه است. گاهی کیک و شیرینی و میوه و گاهی هم آجیل و تخمه آفتابگردان ! تخمه آفتابگردان سال‌هاست پایه ثابت جمع‌های دوستانه و فوتبالی است. اصلا مگر می‌شود فوتبال تماشا کرد و تخمه آفتابگردان نشکست؟ تخمه آفتابگردان یکی از آن تخمه‌هایی است که شکستن آن راحت است و بنابراین طرفداران زیادی دارد. تخمه آفتابگردان اگرچه ممکن است برای شما خاطرات بازی‌های فوتبال را یادآوری کند اما در واقع چیزی بیشتر از یک اسنک است.
اضافه‌کردن این تخمه به رژیم غذایی شما می‌تواند معجزه‌ی بزرگی برای پوست، قلب، سیستم ایمنی و سلامت کلی بدن شما باشد. اگر می‌خواهید با خواص تخمه آفتابگردان آشنا شوید و این دانه‌ی شگفت‌انگیز را صرفا به عنوان مکمل تماشای فوتبال مصرف نکنید با ما و ادامه‌ی این مطلب همراه باشید. شاید در انتهای این مطلب شما هم خرید تخمه آفتابگردان را جزو برنامه‌های اول خود قرار دادید!
خواص تخمه آفتابگردان – محصول جذاب از یک گل مغرور
حتما شما هم گل آفتابگردان را دیده‌اید. گل زیبایی که هر جا که باشد و در هر زمان از روز، در آسمان به دنبال خورشید می‌گردد. تخمه آفتابگردان میوه‌ی این گیاه زیباست. تخمه‌ها از گل‌های بزرگ آفتابگردان برداشت می‌شوند که گاهی قطر آنها به بیش از 30 سانتی‌متر هم می‌رسد. یک گل آفتابگردان می‌تواند حاوی بیش از 2.000 دانه باشد. محصولات آفتابگردان معمولا در دو نوع اصلی کشت می‌شوند. یک نوع از این گل برای تخمه‌هایی که می‌خوریم رشد می‌کند و نوع دیگر تخمه‌های مخصوص روغن‌گیری هستند.

تخمه‌های آفتابگردانی که می‌خوریم معمولا در پوسته‌های راه راه سیاه و سفید قرار دارد. در مقابل تخمه‌هایی که برای استخراح روغن استفاده می‌شوند دارای پوسته‌ای تماما سیاه هستند.تخمه آفتابگردان دارای طعم ملایم و مغذی و بافتی محکم اما لطیف است. اغلب برای افزایش عطر و طعم، تخمه‌های آفتابگردان تفت داده می‌شوند اما نوع تخمه آفتابگردان خام آن را نیز می‌توانید به راحتی در فروشگاه‌ها پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *